Week 2 & 3

20 februari 2016 - Cuenca, Ecuador

Buenos Tardes mis amigos!

Vorige week donderdag zijn we dus (in de stortregen) naar Merazonia vertrokken waar we gelukkig hartelijk ontvangen werden. De omstandigheden waren daarentegen minder (mens)vriendelijk: geen ramen, geen elektriciteit (dus ook geen licht en geen koelkast) en geen spoelend toilet (het was gewoon een veredeld gat in de grond). Aangezien wij in de loop van de week allebei ziek zijn geworden en een wc een essentiële behoefte was hebben we besloten om een paar dagen eerder de jungle te verlaten en in te ruilen voor de bewoonde wereld (vandaar de week-eerder-dan-geplande-blog-update).

Dat alles terzijde, de dagen die we daadwerkelijk aanwezig waren op Merazonia hebben we wel nuttig besteed met hard werken: elke dag bestond uit 3 shifts (7:30-10:00 uur, 11:00-13:30 uur en 15:00-17:00 uur) die je vulde met bladeren hakken, eten maken voor de dieren, oud eten/poep/kots scheppen en hokken opruimen en decoreren met de gehakte bladeren. Wanneer de klok dan ein-de-lijk 17 uur sloeg sprong iedereen snel onder de douche om vervogens te kunnen kaarten, eten, kaarten, lezen en nog eens kaarten. Op zaterdagavond kwamen na 17en echter ook de rumflessen boven tafel want zaterdag is de "legendarische" party avond (wat vergeleken met een doorsnee Amsterdamse uitgaansavond eigenlijk weinig voorstelde haha). De zaterdag die wij hebben meegemaakt hebben we na een uitgebreide avondmaal een nachtwandeling gemaakt door de jungle (noem het dapper, noem het dom) en een groot kampvuur gemaakt bij de waterval: was erg gezellig!

Maar TOEN sloeg het noodlot in en moesten we - na het een tijd dapper geprobeerd te hebben - echt de jungle verlaten en opzoek naar een schoon hostel met een nabijgelegen apotheek. Dit walhalla was toevallig weer Baños.

Na een dag goed geslapen te hebben en een schone WERKENDE wc gebruikt te hebben voelden we ons al 100x beter. Toevallig was dat ook meteen de eerste zonnige dag die we in de afgelopen 2 weken hadden gehad dus zijn we meteen naar de thermen gegaan (warmwaterbronnen uit de vulkaan). Toeval zorgde er ook voor dat we allemaal bekenden van Merazonia tegenkwamen die op hun vrije dag waren dus hebben we die avond gechilled met wat Duitsers en Britten (ge-wel-dige combi).

De dag erna zijn we al weer vroeg vertrokken uit Baños en hebben we een super mooie busreis langs mega ravijnen en bergketens gemaakt naar Cuenca (ook wel bekend als de mooiste stad van Ecuador) waar wij ons momenteel bevinden.

Gisteren zijn we naar dierentuin Amure gegaan (ja ik ben toch met een bioloog op reis) en dit was verrassend leuk: de dierentuin bevindt zich namelijk boven op een berg aan de rand van de stad waardoor je een geweldig mooi uitzicht hebt over heel Cuenca. Ook zijn alle hokken midden in de originele natuur gemaakt waardoor je het gevoel heb dat je in een soort savari tour belandt bent. Minder leuk was dat we in het hok van de vogels opeens werden aangevallen door een bezeten kip (zie foto) die ons ook nog eens de weg naar de uitgang versperde. Dit alles zorgde echter voor groot vermaak bij alle andere bezoekers aangezien we aan het krijsen en rondrennen waren als gillende keukenmeiden.

Vandaag hebben we ons teruggetrokken van de mensen (en bezeten dieren) en zijn we naar natuurgebied Cajas - midden in de Andes - gegaan waar je tot 4000 meter hoogte (!!) kunt wandelen. We hebben daar absurd veel mooie dingen gezien (waaronder wilde lamas, paarden, watervallen, afgronden, etc., etc.).

Morgen gaan we onze reis verder zetten maar dan op een iets minder ouwe lulligere manier: wij gaan namelijk  naar de perfecte surf- en uitgaansgelegenheid in Ecuador, Montañita.

Aangezien ik vanaf morgen dus druk bezig ben met cocktails drinken en op het strand liggen bakken, zal ik jullie over een weekje pas weer een nieuwe update geven.

Chau!

Rosie and Daniël

1. Arnold:
    26 februari 2016
    Ola,
    Blij dat je niet van de wereld geschommeld bent. Jammer van de poeperietus. Zag er wel erg stoer uit allemaal zo in de jungle en daarna die berg foto's erg mooi allemaal. Nou maar hopen dat je niet weer een pollo loco op je pad vindt. Een suggestie ze schijnen heel lekker te zijn met wat rijst en groente.
    Ik kijk uit naar meer verhalen tot dan...

más tarde
    su padre